به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی پور طاهری در جلسه ستاد توسعه سند روستایی که ظهر سه شنبه در استانداری قزوین برگزارشد، اظهارداشت: در روستای رزجرد ظرفیت های گردشگری، اماکن مذهبی شناسایی شده خوبی وجود دارد که می تواند برای اقتصادی کردن روستا مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این منطقه برای ایجاد منطقه اقامتی یکپارچه، سفره خانه های سنتی طرح هایی ارائه شده که با رفع موانع می توان برای پیاده شدن آن اقدام کرد.

پورطاهری تصریح کرد: تعدد مالکان اراضی نیازمند ساماندهی است و مالکیت اوقافی اراضی و مشکل آب از موانعی است که توسعه روستایی را با کندی مواجه کرده که باید با کمک مسئولان دستگاههای اجرایی و تعامل ویژه در چارچوب قانون اما تسهیل در کار جلو برویم.

مرتضی علیخانی بخشدار مرکزی قزوین هم در این نشست گفت: رزجرد زیرساخت های خوبی دارد و با داشتن جاذبه های طبیعی مانند آبشار، جنگل و دره می تواند به عنوان یک منطقه گردشگری مطرح شود.

وی افزود: این روستا در منطقه طبیعی خود دارای یک چشمه است که می تواند آب مورد نیاز حوزه گردشگری را تامین کند اما اجرای طرح نیازمند ساماندهی فعالیت ها و استعلام از دستگاههای اجرایی برای رفع موانع موجود است.

اسماعیلی نماینده راه و شهرسازی هم گفت: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجازی که در استان صورت می گیرد باید بتوانیم در کنار برخورد قانونی با این تخلفات، پهنه هایی که ظرفیت توسعه گردشگری را دارند شناسایی و معرفی کنیم که در این راستا چند نطقه مانند هفت سنگان، رزجرد، ورودی جاده عبدل آباد و محدوده سایت فدک ظرفیت هایی شناسایی شد که همه قابلیت ها بررسی می شود.

اکبرشاهی رئیس شورای اسلامی روستای رزجرد هم گفت: مشکلات اوقافی بودن بخشی از اراضی و تامین آب چشمه با همکاری و مساعدت اهالی قابل حل شدن است و اگر همراهی مردم را با کار تلفیق کنیم بسیاری از موانع در کوتاهترین زمان برطرف می شود.

در ادامه کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اظهارداشت: در نشست های قبلی مقرر شده در چارچوب قانون شرایط اجرای طرح های گردشگری و توسعه روستایی در مناطق نمونه تسهیل شود.

وی افزود: مشارکت مردم در عملیاتی شدن این طرح ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در طرح های پیشنهادی نیز با نظر مردم مواردی پیشنهاد شده تا منافع مردم تامین شود.

حبیبی انبوهی اظهارامیدواری کرد با اجرای این طرح نمونه خوبی برای اجرا در کشور نیز پیاده شود.

منبع خبر: خبرگزاری مهر