با اعلام رسمی گوگل، پیکسل اسلیت آخرین تبلت این شرکت خواهد شود.

گوگل سال گذشته و درکنار رونمایی از گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال، تبلت پیکسل اسلیت را نیز معرفی کرد. گوگل با عرضه‌ی این تبلت مجهز به سیستم‌عامل کروم او‌اس، سعی بر جذب نظر کاربرات حرفه‌ای‌ دنیای تبلت‌ها را داشت؛ جایی که سیستم‌عامل اندروید موفق به درخشش در آن نشد.

اما ظاهرا شرایط آن‌گونه که گوگل انتظار داشت پیش نرفته و غول دنیای فناوری به‌صورت رسمی خروج خود از بازار تبلت‌ها را اعلام کرد. بدین ترتیب دیگر شاهد توسعه‌ و عرضه‌ی تبلتی جدید مجهز به اندروید یا کروم‌ اواس از سوی گوگل نخواهیم بود.

پیش از این شایعاتی مبنی بر تولید دو تبلت جدید با ابعادی کوچک‌تر از پیکسل اسلیت شنیده می‌شد که باتوجه‌به انصراف گوگل از تولید تبلت، پروژه‌‌های مذکور نیز لغو شدند.

اما خروج گوگل از بازار تبلت‌ها قطعا به‌معنای کنار گذاشتن کروم‌او‌اس نیست. این سیستم‌عامل سهم زیادی از بازار لپ‌تاپ‌ها ارزان‌قیمت را در اختیار داشته و گوگل نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه‌ی آن در نظر دارد. توسعه و تولید لپ‌تاپ مجهز به کروم‌او‌اس از سوی گوگل، یکی از مهم‌ترین اخبار غیررسمی است که این‌ روز‌ها به گوش می‌رسد. معرفی این لپ‌تاپ درکنار نسل چهارم گوشی‌های پیکسل در انتهای سال جاری میلادی، پیش‌بینی می‌شود.

باتوجه‌به فروش مناسب پیکسل ۳ و پیکس ۳ ایکس‌ال، احتمالا فعلا تنها قربانی تجدیدنظر گوگل برای تولید سخت‌افزار، پیکسل اسلیت باشد. البته این به‌معنی کنار گذاشتن کامل این دستگاه نیست و به‌گفته‌ی گوگل، پشتیبانی از آن تا پایان ژوئن ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

ریک اوسترلو مدیر ارشد بخش محصولات و سرویس‌های گوگل همچنین در ادامه از تعهد ۱۰۰ درصدی تیم‌های توسعه‌ی اندروید و کروم او‌اس برای همکاری و پشتیبانی دراز‌مدت با شرکای تجاری در تمامی بخش‌های بازار (شامل مصرف‌کننده‌های عادی و تجاری) خبر داد.