هواوی امروز دست پر به روی صحنه رفت تا خبر از معرفی محصولات جدیدش دهد. این شرکت گوشی های سری نوا ۵ در کنار چیپست ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ را معرفی کرد و در کنار آنها دو مدل تبلت مدیاپد M6 هم رونمایی شد.

دو تبلت جدید هواوی نمایشگرهای ۸٫۴ و ۱۰٫۸ اینچی دارند و تنها تفاوت آنها در ابعاد، ظرفیت باتری و مجهز شدن مدل بزرگتر به اسپیکرهای ۴ گانه هارمن کاردن است. مدل بزرگتر از باتری ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد در حالی که مدیا پد M6 کوچکتر به باتری ۶۱۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. علاوه بر این مدل بزرگتر از قابلیت تقسیم محتوای نمایشگر برای بهره وری بیشتر بهره می برد.

نمایشگر دو مدل جدید از نوع LCD و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. حاشیه های نمایشگر هم به نسبت تبلت ها کم است با این حال در مقایسه با گوشی های امروزی حرفی برای گفتن ندارد.

قلب تپنده هواوی مدیاپد M6 چیپست پرچمدار کایرین ۹۸۰ است که با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین اصلی رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی هم تصاویر ۸ مگاپیکیسلی ثبت می کند. از درگاه های این محصول می توان به میکرو اس دی، USB-C و پورت ۳٫۵ میلی متری هدفون اشاره کرد. هواوی همچنین به پشتیبانی از کیبورد اشاره کرده است.

مدیاپد ام ۶ از اندروید ۹٫۱ و نیز رابط کاربری اختصاصی EMUI 9.1 هواوی بهره می برد. مدل ۱۰٫۸ اینچی از ۱۰ جولای (۱۹ تیر ماه) و مدل ۸٫۴ اینچی از ۲۰ جولای (۲۹ تیر) روانه بازار می شوند. مدل ۱۰٫۸ اینچی با ۴/۶۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی با قیمت معادل با ۳۳۵ دلار روانه بازار می شود و در نهایت بالاترین مدل این تبلت با ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸ و پشتیبانی از سیم کارت، معادل با ۵۱۰ دلار قیمت دارد. مدل ۸٫۴ اینچی هم با قیمت معادل ۲۹۰ دلار برای مدل ۴/۶۴ و ۳۹۲ دلار برای مدل ۴/۱۲۸ با پشتیبانی از سیم کارت عرضه خواهد شد.