به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در ایام دهه‌ی حساب ۱۰۰ امام (ره) پروژه‌ی طرح هادی روستای رزجرد و یک باب واحد مسکونی به طور نمادین به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان در این مراسم که با حضور حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، فیروزی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین و میربها فرماندار قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی قائم‌مقام نماینده‌ی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین و جمعی از مسوولین و اهالی روستا برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به توفیقات عمرانی در استان قزوین اظهار داشت: امروزه در شرایطی هستیم که استان قزوین شاخص‌های توسعه مناسبی در امور عمرانی را کسب کرده و همواره در بین پنج استان برتر کشور بوده‌ایم و امروزه با همت دولتمردان امور زیرساختی در روستاها نیز از وضعیت مساعدی برخوردار است.
حبیبی با اشاره به توجه ویژه به امر محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی، توجه به معیشت و جلوگیری از مهاجرت و خودکفایی معیشت روستاها را از اهداف امور عمرانی در روستاها برشمرد و وضعیت روستاها را رضایت‌بخش دانست.
مهندس فیروزی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در خصوص اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان قزوین اظهار داشت: تاکنون ۲۸۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۳۵ میلیارد ریال اجرا شده است و برای ۵۷۱ روستا نیز طرح هادی پس از انجام امور مطالعاتی تهیه و آماده‌ی ورود به مرحله‌ی اجرا است.
خاطرنشان می‌سازد در استان قزوین تاکنون تعداد ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان نوسازی شده است که همگی با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین احداث و این روند همچنان ادامه دارد.

منبع : روزنامه ولایت قزوین

لینک: http://www.velaiatnews.com/?type=dynamic&lang=1&id=12478

توضیح «ززی یرد»:

کوچه مسجد (خیابان ولی عصر)

کوچه مسجد (خیابان ولی عصر)

هر چند این طرح به بهره برداری رسیده است اما همچنان مشکلات اساسی در روستا وجود دارد که می توان به عدم تسطیح کوچه ها (البته تابلوی خیابان بر برخی از آن ها نهاده شده است)، سد معبرهایی از قبیل تیر چراغ برق و تلفن، منازلی که بلا استفاده و تخریب شده اند، عدم هماهنگی در عقب نشینی ها، اشاره کرد.

سد معبر تیرهای چراغ برق و تلفن در کوچه دشته خرمن (خیابان ولی عصر)

سد معبر تیرهای چراغ برق و تلفن در کوچه دشته خرمن (خیابان ولی عصر)

شاید دلایلی که بهره برداری از این طرح را در روستای رزجرد کم رنگ کرده است، بافت کوهستانی بودن و عدم همکاری برخی از اهالی باشد. به طور مثال عدم همکاری چند تن از اهالی در عقب نشینی ساختمان مسکونی خود که اتفاقا در نقاط کلیدی روستا نیز واقغ شده است باعث این رکود شده است.