بر اساس گفته های اهالی روستا که شاهد ماجرا بوده و بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ احکام تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای رزجرد و آشنستان با حضور نیروهای قضایی و ماموران اجرای حکم انجام شد.
بر پایه این گزارش این تخریب‌ها در جهت پیشگیری از وقوع تغییرکاربری‌های غیرمجاز، و در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و به استناد اصلاحیه بعدی آن مواد ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
این گزارش می‌افزاید: به استناد قوانین مصوب هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانون شهرها و شهرک‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده قانون مورد نظر جرم بوده و متخلفین علاوه بر قلع و قمع؛ به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زارعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که موردنظر متخلف بوده است محکوم می‌شوند.
سازمان جهادکشاورزی در پایان از کلیه مالکین اراضی خارج از محدود شهر خواسته قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی لازم را با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بعمل آورند تا ضمن صیانت از اراضی کشاورزی از هر گونه بهره‌برداری افراد سودجو خودداری گردد.

منبع: نسخه الکترونیکی روزنامه ولایت قزوین